søndag 12. desember 2010

Siste trimester

Om ikke lenge er jeg inne i siste trimester (uke 28+0). Nå begynner tiden virkelig å gå fort. Jeg ser ingen grunn til å kutte ut treninge, formen er på topp. Imorgen skal jeg til jordmord, da får jeg ny status på lille frk. Virker som hun har det bra der inne. I allefall masse liv:)

Trening under svangerskapet gir deg:
  • Økt velvære og overskudd
  • Bedre selvfølelse
  • Bedre hjerte- og kretsløp
  • Færre plager som leggkramper, halsbrann, kvalme, hevelser i beina, hemorroider og åreknuter
  • Mindre risiko for svangerskapsforgiftning
  • Bedre søvn
  • Bedre fordøyelse og regulering av kroppsvekten
  • Lettere fødsel
  • Kortere restitusjonstid etter fødselen
Trening i tredje trimester
  • Behovet for lang oppvarming og nedtrapping er enda større enn tidligere i graviditeten
  • Spis og drikk godt
  • Tyngden påvirker nå både bevegelsesutslag og belastningen på ledd. Vær varsom med både hopp og løping. Reduser vektmotstanden ytterligere når du styrketrener beina
  • Hold deg unna alle aktiviteter som gjør vondt
  • Tren magen
  • Tren bekkenbunnen
http://www.klikk.no

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar