onsdag 29. desember 2010

Trening uke 30 - fortsatt ved godt mot

En liten oppdatering på treningen: i går ble det kondisjon og styrke overkropp. Planen var en 90 minutter kondisøkt, men etter 3000 m roing og 25 på sykkelen, kjente jeg noe form for kynnere, så avsluttet kondisjonen, og fikk litt styrke på overkroppen i stedet + balanse/kjernemuskelatur.

Her er noen av øvelsene du kan gjøre på Bosu/ fitnessball
Så på et ben, veksle mellom høyre og venstre ben. 90 grader i kneleddet. Her kan du variere ut til siden...
bakover.....
Diagonal rygghev på fitnessball. Strekk så lang du er, diagonalt, og hold 2-3 sekunder, før du bytter ben/arm.
Rygghev ( om du er gravid funker dette om fitnessballen ikke er for hard). Ingen ubehag enda. Hold 2-3 sekunder når du er oppe.
Hamstring curls med fitnessball. Pass på å få bekkenet godt opp, og trekk ballen inn under seg.


Jack-knife( planken med variasjon)


Ellers ble det 55 min med sykkel intervall på onsdag, 4 x 4 med puls på 82%. Jeg storkoser meg på de timene!! I dag tror jeg det blir treningfri, så blir det heller årets siste sykkel økt i morgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar