søndag 27. februar 2011

Planlegging av middager

Ettersom vi snart blir 3, og det kanskje blir en annen som tar fokuset ( og dermed blir andre ting muligens nedprioritert?!)stekte jeg i dag opp 2 kg karbonadedeig, og lagde små former med lasagne. Da er det lett å ta opp og bare tine i ovnen.

Tilsatt div krydder: hvitløk, salt, pepper, paprika, hakket løk ( tilsett det du ønsker her), og 4 bokser med hakket tomater med hvitløk og basilikum. Jeg dropper bacamel sausen, dermed er det bare å legge karbonadedeig og plater om hverandre, og toppe det hele med oss. Jeg bruker lett ost her.


De små engangsformene er kjøpt på Europris -de kan du sette rett i ovnen. Og er lett å stable i fryseren.

Middagen ble da som dere kan gjette dere til: lasagne med salat til.





Med litt planlegging er det veldig enkelt å ha sunne ferdig middager ferdig på 1-2 3. Det samme kan du gjøre med fiskegrateng og andre former. Ta opp før du drar på jobb så er det bare å varme når du kommer hjem.

I dag ble det VM gull igjen - Petter imponerer stadig!!! Ellers ble det en tur i vårværet - heeeeerlig at snøen smelter nå!!! Love it!!!

1 kommentar:

  1. Genialt!! Jeg skal jammen lage slike former å ha i fryser'n, og jeg skal jaggu rydde plass i fryseren allerede i dag!! Smart altså! :-)

    SvarSlett