fredag 6. mai 2011

5 uker - 2 dager: første løpetur!! Tjoho...

Det er nå 5 uker og 2 dager siden jeg født. Kroppen ha kommet seg overraskende bra. Bekkenbunnen virket bra, startet med knipeøvelser 2 timer etter fødselen. Og selve fødselen gikk jo veldig bra i forhold til å slippe sy/klippe. Var på 6 ukers kontroll på mandag. Hadde vel strengt talt ikke trengt det, for følte at alt var som det skulle, men greit å være på den sikre siden. Så da kan dere gjette hva jeg gjorde på tirsdag?! Løpetur med vogn!!! Gikk veldig bra! Er forresten veldig fornøyd med TFK Twist.

"På etterkontrollen hos legen skal du få gjort en gynekologisk undersøkelse for å se at rifter er grodd og sting som er sydd, er blitt borte. Legen skal også kjenne inni deg for å sjekke at livmoren har trukket seg tilbake til normal størrelse, at ovariene er ok, og at utfloden er luktfri, uten tegn til irritasjon. Det er også vanlig å sjekke om rektummuskelen er i orden."

Opp de bratteste bakkene gikk jeg - fikk bra med puls da også. Ellers var det en fantastisk følelse å løpe i skogen igjen. Her er løypen med stigning.
Håndtaket på vognen kan justeres i flere høyder, satte det på det høyeste da jeg løp. Nå gleder jeg meg masse til flere løpeturer. Starter riktignok i det små, og øker etterhvert. På kveldene blir det nok etterhvert uten vogn.

 - Sassa-

1 kommentar:

  1. WoW! Jeg er bare mildt sagt imponert...... dvs helt målløst impondert er jeg!! Jeg var ikke i nærheten av å kunne trene igjen 6 uker etter fødsel; så jeg er skikkelig imponert!!! Veldig bra altså; fy søren du kommer til å få en fin permisjonstid kan jeg se for meg ;-)

    SvarSlett