lørdag 7. mai 2011

Støl stølere stølest

I dag startet jeg min styrketrening med vekter.Kl 09.00 troppet jeg opp på Sats og skulle være med på BodyPump ( koregrafert av Les Mills)En time jeg trodde var noe helt annet. Denne timen var helt lik Elixia sin Power time. Der man kjører 50 rep på knebøy etc ( noe som ikke henger på grep med treningsprinsippene?!). Men - her sitter jeg i sofa'n og kjenner stølheten snike seg inn i kroppen. Det var visst lenge siden sist styrkeøkt - spesielt på bena!!! For å ikke snakke om utfallene som jeg stoppet med i 5 mnd pga bekkenløsning.
 
Mitt synspunkt på power/bodypump - jo da det er fin trening - spesielt for nybegynner og opp til et vis st nivå. Og for all de - det er mye bedre enn å ikke trene noe styrketrening. Man får terpet på teknikk og mange syns det er skummelt å trene styrke i frivektrommet, eller ikke kjenne øvelsene. Da er det jo greit med en instruktør og flere i samme "¨båt". Det er god varisasjon på timen, og du får trent hele kroppen til bra musikk ( som er proffesjonelt satt sammen) Tempoet er rimelig høyt gjennom hele timen, (kan være frustrerende for noen), og mange de som trener på slike timer ønsker kanskje ikke å bli så veldig sterke(?!) men å få en stram og fin kropp. Jeg bare ser ikke helt poenget med å kjøre 5 minutter knebøy?! Men for variasjonens skyld er det jo et bra alternativ.

Jeg er spent på morgendagen.. om jeg i det hele tatt klarer å gå.....
God fredagskveld til dere:)

I morgen kommer det et innlegg på hvordan legge på seg muskelmasse.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar