onsdag 24. august 2011

Achilles

Jeg måtte krype til korset og ta en tur til legen. Han ga meg ( som jeg ville anta) Voltaren 50 mg x 3 daglig, dersom dette ikke gjorde betennelsen bedre, skulle jeg prøve trykkbølgebehandling hos fysio ( trenger ikke henvisning). I tillegg til pillene skulle jeg massere med Ibux salve. Nå har jeg gått 1 uke på Voltaren, og kjenner ingenting. Har samtidig tatt det med ro. Var på spinning i dag - og kjenner fremdeles ikke noe.

Har også startet med disse øvelsene. Det er utrolig kjedelig, men skal visst hjelpe, og forebygge at det ikke kommer tilbake.






Bruk
Voltaren er et betennelsesdempende og smertestillende legemiddel som tilhører gruppen NSAIDs (ikke-steroide anti-inflammatoriske legemidler) og brukes ved revmatiske sykdommer og ved andre betennelser og smertefulle tilstander i muskler og ledd.

Virkning/Egenskaper
Voltaren hemmer dannelsen av kjemiske forbindelser (prostaglandiner) som forårsaker betennelse og smerte.

Smertelindring kommer raskt. Stivhet og hevelse i leddene reduseres slik at det blir lettere å være i fysisk aktivitet. Voltaren påvirker ikke selve sykdomsutviklingen og leddskade ved revmatisk sykdom.
Dosering
Vanligvis doseres Voltaren 25-50 mg 2-3 ganger daglig. Du bør ta Voltaren i lavest mulig dose og kun ved behov, eventuelt bare i kortere perioder over noen dager. Dette er for å redusere risikoen for bivirkninger. Lege avgjør i samråd med deg hvilken eksakt dosering du skal ha og hvor lenge det er aktuelt for deg å bruke Voltaren.

2 kommentarer:

  1. Det er så fint at vi er i samme båt! Jeg må vel sikkert krype til korsset jeg også snart å gå til legen.. Hjalp tapen du hadde på for en stund siden?

    SvarSlett
  2. Er litt usikker på den tapen - jo den hjalp nok litt på smertene der og da, men var pillene som gjorde susen hos meg.

    Håper foten din blir bra like fort. Når man først har fått det en gang, er det jo en fare for at man får det igjen.. samme som benhinnebetennelse....

    SvarSlett