torsdag 25. august 2011

Kosthold og planlegging

Har postet dette innlegget før, men for dere som er litt intressert i kosthold, tenkte jeg bare skrive kort om hvordan jeg tenker. Jeg bruker litt tid på planlegging av ukens måltider ( selv om det går mye i det samme). For å spare litt tid, prøver jeg å handle kun en dag i uken. Nå er det hver fredager. Jeg tror også man spiser mer riktig, dersom man har det man trenger for å lage en sunn middag. Selvfølgelig, det er de dagene da det blir enklere ting til middag. Nå er det rimelig tomt i kjøleskapet ( etter at mannen her vært hjemme alene!)  Men listen ser ca slik ut for 2 personer. Tror dette er matvarer som er på listen nesten hver uke:) Dersom vi mangler noe i løpet av uken kjøper jeg ofte det med når vi er ute å triller.

10 Epler
4 Tomat
1 Paprika
1 Agurk
2 Salat
1 brokkoli
1 sitron ( til vann)
2 løk
4 poteter
2 poser med frosset wok grønnsaker
4 kyllingfileter
1 kg karbonadedeig
1 pk kylling pålegg
4 laksefileter og Salma laks eller annet fisk som ørret, sei..
12 egg
1 pk skivet ost
2 liter melk
1 creme fraiche
1 gottage cheese
1 biola – uten smak
4 små yoghurt naturell o.1%
4 yohughurt med jordbær smak
1 pose med mandler/walnøtter ol
1 lerums saft
2 farris
1 fullkorn fersk pasta
1 spelt brød
Så blir det gjerne noe godt til helgen: bringebær, jordbær, godis....

Sånn kan det se ut når jeg har vært å handlet:)

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar