onsdag 17. august 2011

Photoscape

American housewife la inn en kommentar ang bildebruken. Lager et innlegg på det.

Jeg bruker lite redigering på mine bilder (rett og slett fordi dette er en hverdagsblogg), kanskje jeg justerer lyset litt, bakgrunnslyset - enkle ting.  Jeg bruker Photoscape. Det er gratis å bruke, og gratis å lase ned. Kan lastes ned her.

Her er det uendelig mange muligheter, jeg har bare satt meg inn i en brøkdel av det. ( Hadde ambisjoner om å lære meg Photoshop - men kan det enda ikke!)

For å lage ramme på bildene: gå inn på rediger ( kl 12 på første bilde du får når du logger seg på). Hent opp bildet ditt. Velg ramme ved å bruke fanen "Ingen ramme"
Justere bilde str: Ny strørrelse. Velg pxl.
Under "Filter" finnes mange muligheter- nesten bare å prøve seg frem.

For å lage collage/montasje: Velg montasje helt øverst på linjen, på høyre side har du mange valg på hordan montasje du vil lage. Da er det bare å hente bilder. (klikk på ruten)...så kan du lagre det og lage ramme rundt hele ved å hente det opp på "rediger" igjen.

Nå venter Elixia her: siste økt før ferien....

2 kommentarer:

  1. Takk for tips og god trening! :-)

    SvarSlett
  2. Sitter og leser bloggene jeg følger på min nye og fine IPad. Skal laste ned programmet ved første og beste anledning på pc'en. Tusen takk for tips! Jeg er helt blank på sånne datating og er superglad for alle tips. Ser også at du er en av flere med Google translate på siden din. Har ikke funnet denne app'en??? Tips gjerne om det også :)

    SvarSlett