mandag 5. september 2011

Kondisjonstrening inne - med variasjon

Søndag ble det en bonustrening. Her plasket det stort sett fra morgen til kveld, mannen spilte golf, og mor fikk seg en økt på Sats.

Kjørte en økt på 50 min "innendørs triatlon"
Triatlon er en multisport som består av svømming, sykling og løping. Distansene for hver disiplin varierer, men de avvikles alltid i denne rekkefølgen. et er mange forskjellige distanser, 1500 m svømming, 40 km sykling og 10 km løp var første gang på OL-programmet i Sydney. Det avholdes også konkurranser over kortere distanser.

Innendørs kan du f.eks bruke roing istedet for svømming:
3000 meter ro
10 km sykling
5 km løping.

Jeg kjørte 17 minutter på hver øvelse.
Du setter i gang pulsklokken/stoppeklokken i det du setter deg på romaskinen..... når du har rodd 3000 m, bytter du så fort du kan til sykkelen.....(Det er en fordel med ergometersykkel som viser antall km syklet)


før du avslutter med 5 km løp på tredemølle. Med en gang du er ferdig her, stopper du klokken og noterer deg tiden....

Da har du tiden du skal slå neste gang:) For en normalt trent person tar dette ca 55 minutter.

Lykke til:)

1 kommentar:

  1. God ide! Dette skal jeg prøve når kroppen ikke har vondt lenger ;) Enn så lenge blir det alternativt.

    SvarSlett