torsdag 1. september 2011

TFK- min erfaring

Dette er et innlegg for spesielt interesserte! Det handler nemlig om barnevogner. Nå har jeg hatt barnevognen, en TFK Joggster Twist i 5 mnd.Tenkte jeg derfor skulle skrive litt om min erfaring . Vognen kom levert på døren, og var veldig enkel å sette sammen/bytte fra sportsdel til bag. Eneste du trenger er en skrutrekker.

Generelt om vognen.
*
Lett å manuvrøre vognen på alle underlag.
*God å løpe med, selv med røtter og humpete underlag)
*Bra demping i vognen

*God plass til barne i bag/sportsdel.
*Relativ lett ( urban jungle er lettere)
*Sikker og solid.

*Bra skivebremser
*Forhjulet må smøres ganske ofte med fett.
*Ganske stor i forhold til Mountain Buggy 
*Litt stor/klumpete i mine øyne. Mountain Buggy er "nettere"
Bag:
*Bagen er romslig. Caroline ble født 28 mars, vi brukte da dunpose første ukene, bagen er såpass stor at det var god plass til dette. ( Urban jungle har mye mindre bag)
*Det er innebygd liten solskjerm i bagkalesjen
* Myggnettet er lett å bruke.
*Bagen er lett å sette på/av vogn. Samt lett å bære når barnet ligger i vognen. Du bærer i kalesjen.
*Du kan henge en leke i kalesjen.
*Bagen kan settes på begge veier.

Vi byttet til sportsdel, da C var 4 mnd. Da ville hun ikke ligge i bagen lengre. ( skulle derfor ønske vi valgte urban jungle, ettersom bagen bare ble brukt i 4 mnd)
Sportsdelen:
*Vanskelig/umulig å komme til under vognen når den er på nederste hakken. Her skulle jeg ønske jeg hadde Mountain Buggy , da det er lettere å komme til  på denne vognen.
*Ingen plass å henge en leke i.

*Den er ganske tung og litt stor når du slår den sammen.
*Du må tømme alt i "kurven" under vognen, når du slår den sammen, ellers blir den giga.
*Lett å slå sammen, men litt tung og kjeitet å løfte.
*Innebygd myggnett.
*Brett til føttene så ikke dyne/pose/ben faller ned (dette har ikke MB)

*Sportsdelen er vendt fra deg
* Den er strørre enn mountain Buggy sportsdel, lengere i ryggen og litt bredere, dermed vil det være mer plass til dunpose.


Kort oppsummert: 
Jeg ville hatt TFK i bag perioden, mens jeg nå i sportsdelperioden gjerne ville hatt Urban Jungle.
TFK er litt mer klumpete enn Urban Jungle Mountain Buggy, men jeg er absolutt fornøyd med TFK.



Ler mer om TFK vs Mountain Buggy her

3 kommentarer:

  1. Hei!
    Har googlet litt for å finne ut hvordan jeg slår sammen vogna med hardbagen på, vet du om det går an? Jeg har brukt den som sportsvogn til førstemann, og var ikke noe problem å slå den sammen da. Nå har jeg fått nr. 2 og kjøpte derfor hardbag til vogna. Jeg klarer ikke å legge den sammen med bagen på. Har du noen anelse om hva jeg gjør feil? Eller om en rett og slett er nødt til å ta bagen av før en slår den sammen (dette har jeg måttet gjøre til nå)?

    SvarSlett
  2. Må legge til at det er Tfk Joggster Twist jeg har.

    SvarSlett
  3. Hei Lena.

    Når du har bagen på tfk twist, må du ta av bagen for å slå den sammen, Du får mao 2 deler. Har du sporstdelen sitter alt fast på selve vognen og du kommer unna med en del.

    Så fortsett som du har gjort:)

    SvarSlett