onsdag 21. september 2011

Vårt nye familiemedlem

Jeg er oppatt av at Caroline skal få i seg sunn og riktig mat, med god smak. Vi lager derfor det meste av maten selv. ( Av og til må vi jo ty til glass, men de smaker virkelig papp). Tror ikke de glassene er det beste for så barn, de er jo holdbare et helt år!!!! OG Caroline kan faktisk spise det mest vi spiser, ettersom det er mye rent kjøtt/fisk og grønnsaker.

I går var den store matlagingsdagen - lager 10 middager om gangen, og fryser ned.
(Dette burde egentlig vært et betalt innlegg, men det er det ikke. )

Philps  Avent dampkoker og mixer er vårt nye familiemedlem. Da er det veldig enkelt å lage barnemat fra bunnen av. Den gjør det meste!
Del det du skal ha i maten i terninger av 1cm x 1 cm, ha alt i blenderen-  tilsett vann til damping.

Sett på damp, den stopper av seg selv når maten er ferdig, snu blenderen og mix til du har riktig konsistens.( 20- 30 sek). Fordel maten i beger og frys ned. Kan det bli enklere.
Alle deler bortsett fra motordelen går i oppvaskmaskinen.


Pris for denne: Lefdal kr 1399, Barnas Hus kr 1799,-
Løp og kjøp - du har fort spart den inn med tanke på hvor dyrt det er med barnemat på glass.


3 kommentarer:

  1. Dyr, men fin:-) Del gjerne noe av det du putter oppi der med oss også:-) Kjenner at jeg har litt mangelfull fantasi selv med denne småbarnsmaten:-) Ha en herlig dag!

    Cecilie:-)

    SvarSlett
  2. PS: Det er litt vanskelig å få lagt inn kommentarer på bloggen din.. Man må trykke på "legg inn kommentar knappen" x antall ganger! Bare så du vet det:-) Noen ganger gir jeg opp, men i dag kom jeg gjennom:-)

    Cecilie:-)

    SvarSlett
  3. Hei Cecilie.
    Jeg skal lage noen innlegg med oppskrifter på barnemat:)

    ang kommentarer, opplever jeg det samme på andre blogger -senest i går veldig irriterende!!! Gjelder bare de med blogspot adr.

    Ha en fin dag:)

    :)

    SvarSlett