tirsdag 18. oktober 2011

Fruktmos- Eple, bringebær, blåbær. 5-6 mnd

I utgangspunktet synes jeg Nestle/Hipp/Småfolk sine fruktmos på glass er helt ok, men jeg tror nok jeg foretrekker hjemmelaget. Da slipper jeg mye av den tilsatte stivelsen (som visstnok kan påvirke fordøyelsen til de små- har jeg hørt, men ikke funnet noe dokumentasjon på dette)

Idag ble det eplemos med blåbær og bringebær
3-4 små epler
2 ss blåbær
3 ss bringebær

Dette ble 3 glass (2/3 fulle), fryses ned. C får det servert med grøt, eller etter middag som dessert.
Kan spises fra 5-6 mnd alder.

Noe som er vgreit å vite med hjemmelaget mos, er at den ikke er like holdbar som den man kjøper i butikken. Den bør derfor ikke taes med på langtur, men holdes i kjøleskapet til den skal spises. Det er i hvert fall min erfaring. Jeg tar de opp kvelden før de skal spises. Ok å ta med på dagsturer.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar