onsdag 5. oktober 2011

My body- helsestatus

Forrige uke tok jeg en inbody analys av kroppen min. Du kan lese mer om inbody her. Jeg tok samme analyse i 2009, og her er resultatet av den. Jeg tok en i feb. 2010 også, skal se om jeg finner den.

Kort oppsummert 6 mnd etter fødsel.
Vekt: 63,7 kg
Fett% 16,1 (10,2 kg)
Muskelmasse: 29,7 kg
Fett rundt organ: 36,4
Hoftemidje: 0,79
Totalscore ( ut av 100): 81 ( fett%+vekt trekker ned) Idealvekt sies å være 65,8 kg

Generelt ingen bekymringer
Ganske bra balanse mellom høyre og venstre siden.
Overkropp er svak ( dette core) i forhold til resten av kroppen- her er det bare å jobbe på!!!!
Fettprosenten er litt lav- så får spise litt mer fett fremover.
Muskelmassen skal opp

 

4 kommentarer:

  1. Uten egentlig ha noe peilig på dette må jeg jo bare si at jeg synes det ser imponerende ut. Vekten er jo veldig bra med tanke på å ha gått igjennom et fullt svangerskap og fødsel for bare 6 mnd. siden! Flink du!
    Kanskje jeg skal hyre inn deg som PT etter at dette svangerskapet er over...? Hmmm, det hadde vært noe! Jeg synes å huske at jeg strevde med å få vekk kiloene etter svangerskapet sist...
    Ser ut til at dere hadde en super tur til London også, så mye fint som ble med hjem! Lille Caroline er en heldig liten prinsesse! :)

    Ønsker deg en fin fin onsdag!

    Klem fra meg

    SvarSlett
  2. Kunne tenkt meg å gjøre det der selv, men jeg er redd for at jeg hadde hengt meg for mye opp i feil tall.
    Lever du en spesiel diet eller spiser du vanlig mat?

    SvarSlett
  3. @Camilla:jeg hjelper deg gjerne:) iallefall komme med tips. nå skal det sies at jeg bare gikk opp 12.5 kg på hele svangerskapet. Mistet nok noe muskelmasse + fett% opp, så 12,5 er ikke helt reelt.

    Åhhh gleder meg til å høre om det blir gutt eller jente du får!!:)

    stor klem fra meg

    SvarSlett
  4. @Nina: jeg følger ingen diett - spiser deg jeg vil men tenker alltid på mengden av det jeg spiser. Ellers spiser jeg generelt sunt: grove produkter, mye grønt og rent kjøtt. Handler alt på vanlig matbutikk.

    Anbefaler en inbody - få en god tilbakelesning, så vet du hvilke tall/deler av kroppen du skal fokusere på - det er på den måte du kan forbedre deg:)

    Jeg vet at vekten min kommer til å øke fremover, men det er forhåpentligvis muskler etterhvert....skal ta ny test om 6 mnd.

    SvarSlett