tirsdag 7. februar 2012

Helgens fangst!

God morgen:) 
Her i huset er det en som sørger for at vi to andre kommer oss opp i tide!!C våkner hver dag med et stooort smil. Det smitter fort over på oss - og dagen starter bra.

I helgen var vi på familietur til Harryland sammen med 1/3 av Norge! Vi dro fordi det var så syyykt kaldt, og noe måtte vi finne på med en liten en som ikke skulle være ute i kulden... men alle de andre?!
For å ikke snakke om alle som kjøpte mange KILO smågodt! Jeg ble helt kvalm..

Jeg fikk iallefall kjøpt meg litt klær ( tror ikke det kommer noen bilder av "dagens antrekk" her), jammen ble det litt vårfarger! Ellers ble det handlet inn mye kylling, kalkun, svin- ja proteiner!! og litt smågodt da...

Vi var for første gang innom leketøysbutikken, og i et svakt øyeblikk falt P for en datamaskin til C ( i håp om å kunne beholde sin egen i et år til) Det var stooor stas, men det er nok mamma eller pappa sin PC som er mest spennende enda....

og mamma mente at C måtte få en dukke til vognen sin.. og jammen ble det ikke tvillinger med hjem! Så nå koses det med baby'n ( men de får tidvis veldig hard medfart!!)og C har også klart å legge en bleie i vognen... lærer tidlig?!

 

4 kommentarer:

  1. Gøy med harrytur da, og det blir nok ikke siste gangen dere besøker en leketøysbutikk... :D
    Søt hun er altså, skikkelig rosa og jentete! (litt hyggelig å se det, da det hos oss går i biler, traktorer og Sabeltann... blir liksom ikke såå søtt... :D)

    Håper alt står bra til ellers! Når begynner du å jobbe igjen, egentlig?

    Klem Camilla :)

    SvarSlett
  2. Hei Camilla:)
    koselig at du tittet innom.
    Ikke lenge igjen av permisjonen nå.. begynner 1 mars, men da i 50-60 % stilling antar jeg. Det var den barnehageplassen da....

    Ingen tvil om at C er en jente, er vel stort sett bare lyse farger i skapet hennes. Ser at det ikke blir helt det samme til gutter, blir mere tøft da.

    håper formen er bra om dagen.
    klem

    SvarSlett
  3. heisann:) tusen takk for super bra svar og mange fine tips til mat og trening. Jeg har løpt 68 minutter på mølla idag, da var jeg ferdig i hele kroppen:) Jeg trener endel rockering på ettermiddagen, er det greit for å styrke mage og rygg? Føler hvertfall etterpå at jeg har trent. Blir både svett og føler seg litt mørbanket av rockering treningen. Har aldri prøvd planken, så det skal jeg gjøre her hjemme. Skjønner jeg spiser for lite og for sjelden. Av frukt liker jeg aller best banan, så idag tok jeg 1 banan før jeg satte igang på mølla og 4 rugsprø med kalkunpålegg etter jeg var ferdig å trene, mye vann og te. Til mellommåltid tok jeg melonyoghurt og hadde oppi masse valnøtter. Til middag blir det fullkornsbrød (hjemmelaget) eggerøre og kjøttpålegg:) Jeg liker ikke å spise kveldsmat da middagen her er såpass seint... men synes det enn så lenge fungerer fint med vann og te. Før var jeg en godterimoms på kveldstid. Det tok meg 3 uker å avvenne meg med det. Så lenge jeg spiser meg mett til middagen føler jeg ikke for verken mat eller godteri på kveldstid. Jeg kommer til å fotfølge din blogg, for her er det så mye bra info!! har lagt deg til i min bloggliste:) klem Lillan

    SvarSlett
  4. @Lillan: Det er viktig at du trener variert, mao ikke løp så du tar deg ut hver dag. Du kan også trene i de lavere zonene ( 60-70% av max puls) ved å gå, da øker du bare stigningen på møllen og finner et tempo du kan ha i 50 min! Kjempetrening det også. Jeg trener aldri sit--ups, kun planke,slyngetrening, eller catslide ( bruk 2 ullsokker her, så kan du gjøre mange øvelser hjemme!) LIgger mye på youtube.

    Prøv å kutt sukker der du kan, spist magert, grønt og grovt. Da har du kommet langt.
    Lykke til:)

    SvarSlett