søndag 5. februar 2012

Ukens trening

Da er det søndag kveld, og neste uke planlegges. Denne uken blir som følger på treningsfronten:
Mandag: Styrke, spesielt ben
Tirsdag: Sykkel + 500 kcal
Onsdag: Fridag
Torsdag: PT time + evt langrenn
Fredag:Sykkel
Lørdag: Styrke evt langrenn
Søndag:?

Med en mann som kommer sent hjem, blir det vanskelig å få til langrenn som jeg vil denne sesongen. Det spøker derfor med skirenn denne sesongen. Skulel gjerne hatt mamma og pappa litt nærmere, slik at de kunne komme noen timer i ny og ne( Det å gå med pulk blir ikke det samme!). Lettere å spørre egne foreldre enn svigers. Noen som kjenner seg igjen?

Styrketrening vs ikke styrketrening
Noen som ser nå hvorfor man bør trene styrke
Hva synes dere er finest??

2 kommentarer:

  1. heisann!!
    jeg kom over din blogg idag og jeg ble over meg av begeistring!! dette var motivasjonen jeg trengte!! her inne fant jeg mange fine tips til å miste mine 10kg som har smyget seg på etter min andre fødsel... Det er riktignok 3 år siden keisersnittet, men kiloene sitter børr...:/ Jeg har alltid vært høy og tynn. Er 180cm høy og har stort sett veid 60-62kg. Kom meg ned til denne vekten igjen etter første fødsel... men det ble neimen ikke så lett etter andre ... Jeg er nå 31 1/2 år og har som mål og veie 10kg mindre til sommerferien:) Jeg startet hardkjøret for 2 uker siden. Jeg trener kun løping på tredemølle, gå rask tur ute, zumba og rockering+ situps,pushups. Jeg trener stort sett 5 dager i uka. fra mandag til fredag. Jeg spiser 2 brødskiver til frokost og middag klokka 18.00... jeg har aldri spist ofte... jeg spiser ikke noe etter 19 om kvelden, drikker da bare vann og te og det fungerer veldig fint. Noen flere tips? Jeg har i to uker nå løpt mellom 50-65 minutter på tredemølla 5 dager i uka. Kan jeg fortsette sånn???? Jeg merker at jeg har fått bedre kondis og klarer å tyne meg litt mer hele tida. Når jeg løper 65 minutter har jeg løpt 8km ifølge maskinen. Målet er å klare 10km til slutt på ikke altfor lang tid...:) Tusen takk for en superfin blogg du har!!! klem Lillan

    SvarSlett
  2. Hei Lillan:)

    takk for det - det var hyggelig du fant veien hit!
    Du er godt i gang med treningend det er veldig bra!var innom bloggen din å tittet! Løping er en kjempefin måte å trene på, og den kan gjøres over alt, bare du har et par gode sko.

    Du sier at du trener 5 dager i uken, det er jo kanon bra, og at du varierer litt. Når du løper på mølle ville jeg prøvd å variere løpingen litt. En dag intervaller, en dag langkjøring og en annen dag med litt stigning/fartslek. Det er viktig at du nå ikke løper på deg noen skader. Det er stor belastning for kroppen og plutselig øke fra lite til 5 dager med løping i uken.

    I tillegg ville jeg lagt inn litt styrketrening ( jo mer muskelmasse jo høyere forbrenning) Her er det mange øvelser du kan gjøre hjemme, utfall, knebøy, spensthopp, push-ups,

    Når det kommer til magetrening, ville jeg selv ha droppet situps og heller kjørt planken, sideplanken, stabiliseringsøvelser. Dette fordi situps bare tar de rette magemusklene, men du vil jo helst ha med alle sammen.

    Kosthold: du spiser for lite pr dd om det er det du spiser. Kroppen din kommer til å komme raskt i sparemodus og da vil vektnedgangen stoppe opp. En på din høyde/vekt trenger ca 2000 kcal om dagen, skal du ned i vekt kan du ligge på ikke noe under 1500 kcal.
    Frokost: 2 skiver.
    Mellommåltid: Nøtter+ litt frukt
    Lunch: protein+ grønnsaker
    Mellommåltid. Skyr?
    Middag:Proteinrikt +grønnsaker

    Håper det hjalp litt?!,
    Kom gjerne med spørsmål du vil vite noe mer:)
    Ligger også mange tips under de forskjellige etikettene

    *sassa*

    SvarSlett