fredag 6. april 2012

Keep it up for 12 weeks!!!

Jeg ser og hører ofte om mennesker som melder seg inn på treningsenter, eller skal prøve å trene på egen hånd for å komme i form til sommeren ( Hva er iform??!) Det går som regel veldig greit første 2 ukene, motivasjonen er på topp, og de trener faktisk hver dag!
 Etter et par uker skjer det noe, man finner unnskyldninger for å ikke trene.  
Motivasjonen forsvinner, kanskje fordi  de ikke ser noen resultater?

Det finnes ingen quick fix til flat mage, six pack, til lavere fettprosent, til mer muskelmasse. Spesielt nå før sommeren er det mange som vil komme i "form". Det hjelper ikke melde seg inn på et treningsenter. 
Du må bruke medlemskapet. Ingen kan gå på timene for deg, eller løfte vektene for deg. 
Ingen kan lage sunn mat til deg eller spise for deg. 
Du må selv ta ansvar- du må være dedikert over en lengere periode. Jeg lover at da kommer resultatene. De 6 ekstra kiloene kom ikke over natten, og vil neppe forsvinne over natten, men kanskje i løpet av de neste 12 ukene om du går inn for det?

Trenger du hjelp eller en til å motivere deg anbefaler jeg å invistere i en PT. 

Ha tålmodighet, tren smart og spis sunt så rekker du å komme i form til sommeren om du starter NÅ. 
Det er 12 uker til 1 juli

2 kommentarer:

  1. Noe av feilen tror jeg ligger i den andre setningen din; hvis du går fra null til hundre og trener hver dage i starten så er det (etter min mening) dømt til å mislykkes! Av flere grunner, men over-kill har aldri vært spesielt vellykket vei til målet ;-)

    SvarSlett
  2. Helt enig! hastverk er lastverk sies det, ser alt for mange som "gønner på" hver økt i 2 uker... så kommer skader eller motivasjonen er borte...

    SvarSlett