torsdag 5. april 2012

Oppslagstavle til barnerommet- DIY

Håper dere nyyyter firdagen. 
Jeg og C har innedag i dag, og P er på golfbanen. Formen til C er egentlig veldig bra, men hoster enda litt, så safer med en ekstra dag inne. Kjenner at både jeg og C er klar for en utedag snart!

I dag da C sov fikk jeg laget en opphengstavle til rommet hennes. Synes det er hyggelig å henge opp små kort, noen bilder, uten å lage for mange hull i veggen på rommet hennes. 

Her kommer step 1-2-3 på hvordan du går frem om du vil prøve selv. 

Dette trenger du:
 Vatt (ikke for tykk), fåes på Panduro. 
stoff -Panduro
silkebånd eller strikk -Panduro
  en korktavle eller hobbytavle Clas Ohlson
 møbelstifter - Clas Ohlson
og stiftepistol.- byggevarebutikk
 
Klipp til vatten så den dekker platen, samt stoff - ha nok stoff slik at du kan brette det over på bakstiden når du skal stifte.

Stift ene siden først, slik at stoffe blir rett, deretter andre siden. Sørg for at stoffet er stramt

Når du stifter kortsidene, brett hjørnene pent slik at du ikke får folder på fremsiden
Legg silkebånd i det mønsteret du ønsker, og tape det fast ( Dette for at det ikke skal skli når du snur platen og skal tifte på baksiden. Sørg for at båndene sitter relativt stramt.
Sett i stifter om du ønsker


et voilà- bare å henge opp der du ønsker
Jeg skal lage en til i løpet av Påsken, enlitt større en til å ha på vårt soverom-

2 kommentarer:

  1. Super fint :-)
    Det må jeg prøve å lage i blå!

    SvarSlett
  2. så kreativ du er !Den ble kjempe fin!

    SvarSlett