fredag 4. mai 2012

Vaskerommet vårt

God morgen.

Her er trening unnagjort, det ble 30 min løping før jobb. ( alt er bedre enn ingenting!)
Utrolig deilig når jeg var ferdig - kl 0715.

Elsker å ha et eget vaskerom med egen strykebenk.
 Da vi kjøpte huset var vaskerommet tegnet og bestilt. Jeg ville trolig ha tegnet det litt anderledes, og valgt andre farger/fliser. Synes det er veldig sterilt idag. Er ikke 100% fornøyd med løsningen som den er nå. Løsningen er levert fra Inmente. Jeg savner høyskap som du kan ha støvsuger, langkoster, koster etc i, det har dessverre ikke vi. Har høyskap, men de er med hyller hele veien.  Det er hellinger ingen oppelgg for skittentøy. Så her skal vi lage en løsning, som ikke krever at du må åpne skapdører, og dra ut kurven. Vil ha noe enkelt.

Jeg hadde også ville ha en lav benk med skuffer og benkplate på, slik at jeg kunne sette vaskemaskinen oppå denne. På den måten kan du ta ut/inn klær i ståhøyde, samt at du hadde fått alt på en side. Her er det lite rom for oppheng av skjorter, kjoler, sengetøy etc.


Mye fin skap plass, men ikke sååå funksjonell som det kunne vært.
Skal etterhvert lage innebygget skittentøyskurver. Rart det ikke var i løsningen synes jeg.


Etterhvert skal vi se hva vi kan gjøre for å få det litt mer fuksjonelt. Lage noe oppheng til skjorter, og andre smarte løsninger. Har du noen tips? Så tar jeg gjerne de i mot.

Snart er det helg. Jeg skal en tur til kiropraktor og knekke opp en låsning. Må gjøres før helgen.
Ønsker deg en GOD fredag ettermiddag. Den beste dagen i uken.


2 kommentarer:

  1. Super fint.. Gleder meg til jeg får hus, da blir det vaskerom hos oss også... :-D
    Jeg har noen spm, du trener jo mye og trente under svangerskapet..
    Kan jeg sende deg en mail eller no over spørsmål? :-D Hehe.. Hvis du har tid da selvfølgelig...
    Jeg har "akkurat" fått en, gutt 9 mnd. Og fant ut at jeg er gravid IGJEN...
    Jeg gikk opp 35 kg under svangerskapet, MASSE; MASSE, MASSE vann... Men mangler 10 kg å gå ned til der jeg var før jeg ble gravid.. (veide bare 56 kg)
    Men nå er jeg jo "plutselig" gravid igjen... Noen tips? :-D
    Kan jeg begynne å trene nå?
    Jeg er så dårlig trent at jeg blir sliten av ingenting...
    Hva kan jeg trene? Kan jeg begynne med styrketrening nå?

    Håper på svar :-D

    SvarSlett
  2. heisan:)
    Gratulerer med en ny spire i magen:) det blir 2 tette, men det går nok veldig bra skal du se.

    ja jeg trente mye før, under og etter svangerskapet.
    Har du trent noe siste 9 mnd?
    Du kan helt fint begynne å trene nå, det anbefales faktisk, men start litt forsiktig, en powerwalk på 20-30 min kan være en god start.
    Er du mld på treningsenter? da kan du evt prøve deg på en sykkeltime 30-45 min. Tenk at alt er bedre enn ingenting.
    Når det kommer til styrketrening, kan du gjøre dette, men få gjerne litt veiledning på øvelser. Det er ikke nå du skal prøve å makse, start i det små, rygg, ben, balanseøvelser, skuldre og rygg. Vær litt forsiktig med øvelser over hodet.
    sende meg gjerne en mail - så skal jeg hjelpe deg så godt jeg kan.
    sassahve@hotmail.com

    :)sassa

    SvarSlett