søndag 24. juni 2012

Hagen vår

Mens mannen ser på kamp ( bare en uke igjen nå!!) kommer et lite innlegg på hagen. Endelig er den snart ferdig!
Mannen har virkelig stått på natt og dag for å få den ferdig til ferien. 
Har ingen "før"bilder  for hånden, men det var MYE ugress og stein der. Så har blitt noen lass vi har kjørt bort. 


60 smaragd thuja'er er plantet. 
Leca kuler ( 5 cm)i bunnen, og kugjødsel og jord blandet oppå. 
Gropen er 40 cm bred, 40 cm dyp. 
En svetteslange er gravd ned langs thujahekken( kobles på vannslangen)
Skal også legge duk og bark mellom thuja'ene

200 m2 gress ankommer - da er det bare begynne å rulle.
Det er lagt duk under, og jord oppe. Dette er valset.
 

Endelig..... nå skal det bare vannes
og etterhvert skal vi få noen store potter med blomster. Jeg har absolutt ikke grønne fingre, og heller ingen interesse i mye hagearbeid, derfor har vi laget en ganske enkel hage.

så kommer det kant sten langs grusen, men det blir nok etter ferien kjenner jeg mannen rett.

Tusen takk mannen min - gleder meg til hagefest her


4 kommentarer:

  1. Å så fiiiint det har blitt!!:):) Du har jammen en handy mann! Gleder oss til hageparty 😊

    SvarSlett
  2. det ble kjempe fint!! ingenting er bedre enn en lettstelt hage.

    Du må hilse og si at mannen din har gjort en god og flott jobb.HELDIG du er som har en så flink mann.
    Jarle er og flink til å få ting gjort,men hans måte er å åpne lommeboken og heller betale andre for å gjøre jobben.
    Jeg foreslo bl.annet at vår thuja hekk trengte mer bark,da foreslo han at vi kontaktet en gartner!.. men det må være måte på latskap,så det klarte vi faktisk å ordne selv;)

    SvarSlett
  3. @Helene: takk:) ja ble bra tilslutt:) blir bra for N, C og J og leke.
    klemmer

    SvarSlett
  4. @Line: takk Line, ja mannen har vært flink. All ære til han. jeg har ikke gjort noe!
    Mannen ville gjøre alt selv, han er jo perm, så da var det greit.

    klem

    SvarSlett