søndag 24. juni 2012

Helgens økter

Det har heldigvis blitt noen økter denne helgen. Det startet med 30 min på mølle på fredag. Det ble ikke mer, fordi barnepassen stengte kl 18, trodde det var kl 19, men alt er bedre enn ikke noe.


Lørdag ble det styrketrening - mye ben. 
Knebøy 50 kg x 12 x 3
markløft 50 kg x 10 x 3
Strake markløft 45 x 10 x 3
Nedtrekk: 40 x  8, 45 x 6, 55 x 4
Enfots knebøy fra kasse 4 x 3
Benkpress: 40 x 8 x 3
Skulderpress med kettlebells: 10 kg x 8 x3
Stående roing med k.bell 10 kg ( i hver hånd) x 10 x 3
Gående utfall med k. bells: 12 kg ( i hver hånd) x 20 x 3
Hofteløt med vekt 20 kg x 20 rep x 3


ikke så lett å ta bilde av seg selv, når man gjør en øvelse...
mage? ja den kommer.Jeg ser den - gjør du? Her 11 uker.
Søndag  ble det en sykkeløkt på 55 min, + 30 min styrke, core + armer.

Nå er det søndagskveld her i huset, litt rydding, stryking av klær og gjøre klar til ny uke.
Nå er det ikke lenge til ferie. 
Har du planene klare?

2 kommentarer:

  1. Fikk et tips ang utfall og knebøy-å gjøre dem uten sko på,da får en bedre kontakt og enklere å ha trykk/belastning på hælen og ikke tærne v f.eks knebøy. Merket litt forskjell,ikke revolusjonerende,men tror det er et ok tips.

    Uansett;Du er sprek!! Gøy å trene styrke! For 4 år siden trente jeg bare spinning/løping og litt sporadisk styrke.Nå er det minst 2 styketreningsøkter i uka,iallefall så hele kroppen får en god gjennomgang, og merker forskjell.

    SvarSlett
  2. ja har hørt dt jeg også, men har ikke testet det ut, skal teste det ut.

    styrke er et must har jeg funnet ut. hjelper ikke bare å sykle eller løpe, er jo muskler som former kroppen:)
    prøver få 2-3 styrkeøkter i uken, spent på hvor lenge det går...

    :)

    SvarSlett