tirsdag 19. juni 2012

Kroppen før....

Før jeg ble gravid var kropppen sammensatt slik som "arket" viser under. 62.5 kg. Jeg er 175 cm høy. Denne er tatt 12 mnd etter forrige fødsel.
Jeg vil på ingen måte at dette skal være noe du sammenlikner deg  med. Vi er alle forskjellige, har forskjellig kroppsbygning, og forskjellig utgangspunkt ift trening. 
Jeg ser på meg selv om en sunn person, med et normalt forhold til mat og trening. Jeg spiser grønt, grovt og rent, og trener det jeg vil når jeg vil. Selvfølgelig har jeg min mål innen trening, men de er nå satt litt på vent. 

Det viktigste er at du føler at du lever i en sunn kropp og har god helse. Jeg vet at fettprosenten min burdre vært høyere, men den har de siste årene vært ganske lav, og kroppen fungerer fint. Så lenge jeg vet jeg får i meg det jeg trenger av næring/vitaminer har jeg det bra.

De neste månedene blir jo fokuset noe annet. Kommer til å prøve å trene så ofte jeg kan, og spise sunt. Forrige svangerskap gikk jeg opp 12 kg. Spent på denne gangen. Det jeg vet er at målet mitt er jo å være i like god form som det jeg var før jeg ble gravid  - 12 mnd etter fødslen.

Er du gravid? Får du trent? Hvordan trener du om dagen?

1 kommentar:

  1. Hei! Takk for fyldig svar får´n si:)) Jeg er faktisk akkurat like høy, men veide 61 kg når jeg ble gravid (19 uker nå). Har bare gått opp 3 kg hittil, men fortsetter som deg å trene som før. Synes det er veldig deilig, men har kuttet de tøffeste øktene. Hvor fikk du tatt den kroppsanalysen, forresten? Det er vel ikke noe vits akkurat nå, hi hi, men om et og et halvt års tid kanskje..:)
    Elin

    SvarSlett