søndag 26. august 2012

Åpen Gård på Bogstad

I dag tok jeg og C turen til Bogstad Gård ( ettersom mannen igjen var på golf!)
. Der har de jenvlig Åpen Gård, som er veldig stas for de små. 
Jeg husker godt vi var på Bogstad Gård da jeg var liten.

" I samarbeid med Oslo kommune, v/Bymiljøetaten, arrangeres en av årets populære familiedager hvor man får oppleve nærkontakt med dyrene og livet på gården."
Veldig stas med hestene


.....og sauene. 
Ellers var det litt dans/musikk, grilling, sveler, barna kunne hoppe i høyet, se på griser og nyklekket kyllinger. 


Åhhhh savner å bo i Oslo, så  før eller siden blir det nok tilbake til Oslo/Bærum.


Neste mulighet er: 16 september.
( jeg anbefaler være der kl 11, for da vi dro kl 13, var vet veeeldig mange der, og vanskelig å få parkering)


Sauens Dag

Saueklipping
Sauens Dag på Bogstad arrangeres i samarbeid med Nortura, Norsk Sau og Geit, UNIKUM og Bymiljøetaten.
Søndag 16. september kl. 11 – 1530,  velkommen!
Gjennom mange år har Bogstad Gård arrangert Sauens Dag – det er den mest populære familie-dagen av alle på Bogstad.
- gjeterhundoppvisning
- moderne saueklipping
- informasjon og demonstrasjon av og om ull
- salg av ullprodukter og annet
- mange dyr
- hest- og vognkjøring
- og mye annet moro!   Velkommen !

Inngang kr. 50,-/25,-

1 kommentar:

  1. Barn og dyr er jo alltid en hit, så skjønner godt at det falt i smak!

    Jeg har også en ivrig golfer til mann, og mitt tips er å bare la han spille så mye det lar seg gjøre nå før fødsel, for etterpå blir det heller dårlig med tid til det... Det var iallefall det jeg sa... Og med ei på nesten to år når tiden er inne vil jeg tro det muuligens blir litt hektisk..? :)

    Nyt tiden fremover uansett, tiden går jo så fort! Tenk snart har du to små i fanget!! :)

    Klem Camilla :)

    SvarSlett