torsdag 8. november 2012

Uke 31 + 5

God torsdagsmorgen.
Her i Lier er det deilig vintervær. -2 og bitte litte gran snø. Elsker det lyset som er ute nå. 

Her kommer en liten status oppdatering. Siste dagene har vært litt hektiske, jeg ble sykemeldt 100% siste 5 ukene før permisjon startet. Skal se om det hjelper på bekkenet. Litt å rydde opp i jobb saker som skal overleveres. Er ikke bare bare å stoppe på dagen. Det var iallefall deilig å få mannen hjem natt til tirsdag!
 

- Termin: 7 januar 2013
- Magebilde: Igjen -prøver ta hver uke, men lett å glemme.
- På vei: 31 uker og 5 dager
- Kjønn: Gutt - og det trodde jeg fra dag én
- Navn: Navn er klart. Vi hadde et fra før C ble født.
- Aktivitet innenfra: Veldig - spesielt når jeg skal legge meg, samt hver gang jeg er våken på natten.
- Babyens leie: han har nå snudd seg med hode ned

- Utålmodig: Ja.....
- Barnerom ferdig: Ferdig malt, mangler noen hyller.
- Innkjøp til babyen: Noe lyseblått tøy ( ikke noe mer siden siste oppdatering)
- Utstyr som mangler: Søskenvogn og dunpose til vognen hans
- Strekkmerker: Nei, ingen enda.Smører og smører

- Bekkenløsning: Ja, avhengig av bil nå. Lite trening.
- Kynnere: Ja, om jeg anstrenger meg
- Pust: Litt fortere andpusten, og vanskeligheter med å puste ordentlig når jeg sitter sammenkrøket
- Cravings: Nei - ingen, spiser rent, grovt og grønt.
- Fødselen: Skal skje vaginalt, som forrige gang. ( iallefall planen)
- Tungt: Bekkenløsning setter noen grenser, men har fokus på at jeg kan gjøre.

- Trening: Lite trening om dagen. Skal prøve meg i løpet av neste uke. Grusomt å ikke få trent!!!!
- Jobb: sykemeldt fra i går 100%.

- Søvn: Er tungt å snu seg i sengen -ingen magemuskler! Oppe noen ganger for å tisse
- Vekt: 73 kg



Håper du har en fin torsdag. Snart er det jammen meg helg igjen! Denne helgen skal vi ha en liten dugnad her i heimen, alltid ting som skal gjøres. Nå skal vi prøve å få hengt opp gardiner, og litt kroker på bad. Ikke så spennende, men det trengs!

***

6 kommentarer:

  1. Hei!
    vi har termin på samme dag :-) En gutt her også, har en på 15 mnd fra før, også gutt... :P
    Du ser veldig fresh ut assa, jeg har ikke klart å trene noe, bekkenløsning her også, men fikk det tidlig... :-/
    Lykke til videre... :-D

    Klem I

    SvarSlett
  2. du ser sinnsykt bra ut!!!DEN søte magen da!!
    Spent på hva navn dere har valgt!

    Godt du får roet ned siste ukene, ennå d kanskje føles litt kjipt.Ikke morro å starte familielivet som 2 barns mor med å være helt utslitt.

    Lykke til med innspurten,håper alt går på skinner videre:)

    klem fra Line

    SvarSlett
  3. @anonym: så spennende. er formen din fin?
    hjelper med kiropraktor på bekkenet, og kanskje litt fysio?
    lykke til med de siste ukene.

    :)

    SvarSlett
    Svar
    1. Formen har vært litt varierende faktisk... Han lille begynte i bhg i august, og du vet jo hvordan det er, en får jo alt av bassilusker hjem... Immunforsvaret mitt nådde bunnen der en stund, men er på vei oppover igjen nå :-)
      Nå gjør jeg så lite som mulig, han MÅÅÅÅ holde seg inne til 2013, hjelpes, er ikke lett med en liten en fra før... :P Mye kynnere og premature rier, men jeg har fortsatt troa og håpet på at han holder seg inne... :P

      Hvor gammel er C igjen? Jeg har sikkert lest det her et sted, men jeg gelmmer alt om dagen, du kjenner kanskje til det? :P

      Klem

      Slett
    2. hei:)

      Det er noe helt annet å være gravid med nr 2 - ikke bare å sette seg ned når man kommer hjem da! OG man bærer jo veldig mye på han/hun man har allerede. Vi har heldigvis ikke hatt mye sykdom, med unntak av forrige ukes bassilusker!.

      C er straks 21 mnd ( født mars 2011), og det krever jo litt.

      Jeg skal ta det helt med ro de neste ukene - ikke stresse, men det er jammen ikke lett i denne julestria!

      vi får kniiipe igjen til over nyttår..

      klem

      Slett
  4. @Line:hehe takk line, men føler meg som keiko!Så gleder meg til å få han ut, men han må holde seg inne til over nyttår:)

    SPent på hverdagen som 2. barnsmor... godt man ikke skal jobbe med det første:)

    klem fra meg

    SvarSlett