mandag 10. desember 2012

36 uker + 2 dager


 God mandags morgen. 
Her har det snødd i natt. jeg elsker vinteren, så lenge det er sne og kaldt. Så nå er det julestemning.  her.  C er levert i barnehagen, og jeg kan endelig slappe av etter en hektisk helg. Mannen var på julebord fredag og var vel strengt talt ikke oppe før lørdag kveld! Dermed rømte jeg og C huset. 

På tiden med en liten status på graviditeten. Nå er der virkelig ikke lenge igjen - strengt talt kan han komme når som helst. I dag skal jeg få vasket litt babytøy og finne frem bilsete, dunposet, sengetøy etc. Så er det gjort. 

- Termin: 7 januar 2013
- Magebilde: Igjen -prøver ta hver uke, men lett å glemme.
- På vei: 36 + 2
- Kjønn: Gutt
- Navn: Navn er klart. Vi hadde et fra før C ble født.
- Aktivitet innenfra: Veldig -egentlig store deler av dagen.
- Babyens leie:  hode ned

- Utålmodig: Ja,men håper han ikke kommer før 2013
- Barnerom ferdig: Ja delvis. Skal prøve få gjort resten i dag.
- Innkjøp til babyen: Noe mer klær, søs kom med en del, samt fått låne av en venninne.
- Utstyr som mangler: Søskenvogn. Kurv og seng er i hus.
- Strekkmerker: Nei, ingen enda.Smører og smører

- Bekkenløsning: Ja, avhengig av bil nå. Lite trening.
- Kynnere: Ja ganske mange og ofte. Prøver ta det rolig. Ikke så lett nå rett før jul...
Pust: Høres ut som en elefant etter 15 trappetrinn!
- Cravings: Nei - ingen, spiser rent, grovt og grønt.
- Fødselen: Skal skje vaginalt, som forrige gang. ( iallefall planen)
- Tungt: Kjenner nå at det begynner å bli tyngre, spesielt å bære C, bøye seg ned, knyte sko etc. 

- Trening: Lite trening om dagen. 
- Jobb: sykemeldt 100%.
- Søvn: Er det ikke for mye av på natten, han er aktiv og jeg våkner hver gang jeg skal snu meg
Vekt: 74 kg

Nå synes jeg virkelig magen kommer seg. Heldigvis har jeg ikke lagt på meg mye,nesten kun magen, jeg er veldig spent på kroppen etter fødselen. 





Da får jeg sette i gang med dagens gjøremål. 
Ønsker deg en fin desember mandag. 

***14 dager til julaften***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar