søndag 30. desember 2012

Hva er dine ønsker for 2013?

Ved starten av året,er det mange av oss som lager nyttårsforsetter, eller iallefall tenker ønsker og mål for det nye året. Dette i håp om å gjøre positive endringer i livet vårt. Det kan være å begynne med noe nytt, slutte å gjøre noe, kutte uvaner, etablere nye vaner, øke en ønsket aktivitet eller minske en uønsket, for å gi seg selv en høyere livskvalitetMange av de går igjen år etter år.  Dessverre, enten det er hverdagens stress eller mangel på motivasjon, er mange av våre nyttårsforsetter raskt glemt eller ødelagt i løpet av uker. Hva skjedde? Var nyttårsforsettene urealistiske eller ønsket du det ikke nok?



  • Mitt tips er å ikke gjør endringer du ikke kan holde. Målene må være realistiske ut i fra din situasjon, livsstil og hverdag.
  • Sett mål for deg selv og ikke for å tilfredsstille andre.
  • Målene dine bør gjenspeile hva du har mulighet til å oppnå og ikke hva du skulle ønske at du kunne klare.
  • Et mål må være ditt og tilføre glede i livet ditt!
  • Tenk på målene dine som ønsker i stedet for krav. Da blir de lettere å nå.

Jeg har lenge tenkt på hva jeg ønsker å oppnå i løpet av 2013. De er gjennomtenkte, noen er realistiske, andre er litt utenfor rekkevidde. På den måten MÅ jeg jobbe litt hardere, gå ut av komfort sonen samt pushe meg selv litt ekstra. Noen uvaner skal vekk og ønsket vaner skal implementeres. Jeg setter meg noen delmål, eks " innen mars 2013 skal jeg..... "  Jeg har 10 hovedmål, som jeg skal skrive ut og henge opp på kontoret mitt hjemme På den måten ser jeg de hver dag, og blir hele tiden minnet på hva jeg ønsker å oppnå.






Har du tenkt over dine ønsker? 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar