mandag 28. januar 2013

Dagene etter fødselen

Tenkte jeg skulle skrive litt om dagene etter at Philip kom til verden. 
Fødselen gikk jo veldig greit, så formen min var fin. Ingen sying og ikke noe tap av blod, og lite etterrier. 

Du kan lese mer om kvinner i barsel her

Første natten på sykehuset havnet jeg på rom sammen med en som snorket noe helt vanvittig! Jeg sov én time den natten -og det var med musikk på ørene. Det hjalp heller ikke at Philip var litt urolig den natten, og mye gulping av fostervann, samt at magen skulle "settes" i gang. Dermed våknet jeg mer sliten enn noen gang. Fikk hylt meg til eget rom dagen etter, de lovet på tro og ære at det ikke skulle komme noen på rommet. Jeg truet med at jeg kom til å dra hjem på timen om de ikke fikset eget rom. Dermed fikk jeg sovet bra den ene natten på sykehuset. 

Vi hadde med flaske og nan på sykehuset, så startet med flaske allerede da. Samt smokk. Jordmødrene er jo i mot det, men det er jo tross alt mitt barn. Så lenge han suger bra av brystet, ser jeg ingen grunn til å ikke gi smokk til et barn med et STORT sugebehov! Alternativet er at han finner tommelen, og den er det mye vanskeligere å avvenne barnet med. 

Første natten sov Philip fra 23 - 04. Da fikk han mat og ny bleie, og sov til 0730 tiden. Mandag hadde jeg fått nok av sykehuset, maten, jordmødre som fløy ut og inn av rommet konstant. Det er jo godt ment, men de kunne iallefall sendt samme person ,og ikke 10 forskjellige. 

Mandag 21.januar kom mannen og C og hentet meg etter barnehagen. C synes det var superstas å ligge i sykehussengen Philip hadde ligget i, så hun ble trillet rundt i den. 

Det var sååå deilig å komme hjem til egen dusj, seng, hus, mat... ja alt er bedre hjemme! 

Dagene etter hjemkomsten koste vi oss mye hjemme. Hadde ingen besøk, bare nøøøt hvert sekund og fikk noen timer på øyet.  Lille familien på 4. 
Lillebror sov vel ikke så mye første natten. 05 sovnet vi.. og 07 var det ny mating. Han er veldig glad i å ligge ved puppen og bare kose. Mao fungerer jeg som smokk! 

Nå går det derimot litt bedre - i natt sov han fra 23 -03, fikk mat, ny bleie og sov til 08. Håper dette blir nettene fremover. 

Time will tell....

akkurat nå sitter jeg med en liten krabat på brystet, så får ikke hentet bildene på kameraet. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar