onsdag 16. januar 2013

Overtidskontroll. 40 + 5.

I går var jeg på overtidskontroll på sykehuset. Det er normal rutine for oss som går over termin. Gjorde jo dette også sist graviditet.  Nå tror jeg faktisk at den terminen sykehuset har satt er for tidlig, men man har jo lite man skulle sagt, da alt følger den!. 
Rutinekontroll innebærer vanlig jordmorkontroll, sparke"test" - Lillebror var veldig aktiv der jeg lå. Det ble også tatt en ultralyd for å sjekke at alt var bra der inne. Det var det.  
Antatt kg på lillebror er rundt 4 kg. 


Fredag 0830 skal jeg tilbake på sykehuset, da er det 2 uker over.  Dette dersom ikke noe har skjedd innen den tid. Da setter de i gang fødselen. Først med saltvannskateter (for å modnes), om ting ikke starter av seg selv da innen 36 timer, er det inn igjen på sykehuset, og da starter med piller for å fremkalle rier. Så da er vel lillebror ute innen mandag. Det kan ta hele 3 dager fra de setter i gang til baby er ute. Dessverre sier de at fødselen blir tøffere når man må sette i gang, enn når kroppen setter i gang selv. Så her er det en som gruer seg! Noe mannen her har lite forståelse for!! 

Denne gangen har jeg ikke tatt akupunktur. Da det hadde lite/ingen virkning forrige gang.  Lite jeg kan gjøre nå annet enn å vente. Så i dag skal jeg prøve gå en lang tur - ja det er kaldt, men men. Nå er jeg L-E-I. 
 Har ikke noen tegn på at ting er i gang - ikke en gang kynnere......ahhhhh
Tips mottas med stooor takk


2 kommentarer:

  1. Tenker på deg <3 <3 <3

    SvarSlett
  2. Thanks Linis<3<3
    keep you posted på hva som skjer.

    xxx

    SvarSlett