tirsdag 12. februar 2013

Litt sunnere varm skokolade

Da ligger mor på sofa'en. Alt som skulle gjøres er gjort. 
Hatt en herlig dag med lillebror,en trilletur litt besøk og litt husarbeid. 

Jeg er ikke fanatisk på at alt skal være så sunt, men jeg prøver å unngå raffinert sukker der jeg kan. Siden jeg nå ikke kan drikke så mye kaffe (pga amming) blir det også mye te. Tidvis blir man litt lei av det også, så i kveld ble det en varm sjokolade i sofakroken. 

Her er et alternativ som gjør den litt ( eller trolig mye "sunnere" enn en rett i koppen pose) 
For en kopp bruker jeg: 
 1 stor ts økologisk kakopulver ( meny eller helsekosten) 
1/2 ts sukrin samme med skummet eller lettmelk.
2 dl melk


Legg kakao og sukrin i koppen, hell litt varm melk i og rør om slik at alt jevner seg ut. 
Hell på resten av melken. Jeg steamer melken i nespresso sin melkesteamer, men du kan helt fint varme melken i en kjele. 



Noen fine hjerte skjeer fra Alessi ble med hjem i dag. 


I dag er det jo Greys på tv'en. Jeg har sittet hver gang jeg har ammet ( og vært hjemme!) med Ipad og gamle episoder for å komme ajour! Nå endelig er jeg der, etter maaaange timer foran skjermen.

God kveld søte jenter
***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar