mandag 11. februar 2013

Middagsplan

God mandag morgen. 

Ny uke på gang. Storesøster er levert, og i dag skal jeg bare nyyyte dagen sammen med lillebror. Starter dagen veldig rolig med en stoore latte og aviser.  Litt i kaldeste laget for å trille tur tror jeg. Dermed blir det kanskje en litt enkel hjemmetrening?! Enda 3 uker igjen før jeg egentlig kan begynne å trene. Ikke at det haser å komme i form, men kjenner det i ryggen.

I en hektisk hverdag, tross for at jeg er i permisjon, prøver jeg å planlegge middagene hver uke. Som regel setter jeg på/forbereder middag før jeg henter i barnehagen. Vi kunne spist middag etter at C har lagt seg, men synes det er hyggelig å samles rundt bordet alle sammen iallefall en gang pr dag. Denne uken ser det slik ut: 

Mandag: ovnsbakt salmalaks med mandelpoteter og brokkoli
Tirsdag: Fiskekaker med hjemmelaget potetstappe (lages fra restene fra dagen før)  og gulrøtter
Onsdag: wok med svinekjøtt (veldig mild pga amming!)
Torsdag: kyllingfilet med kremet pasta og grønn salat
Fredag: make your own pizza
Lørdag: sushi
Søndag: invitert bort til middag


Middagene blir i mine øyne litt smakløs, ettersom det ser ut som lillebror reagerer på sterke krydder/chili/hvitløk og tomatsaus. Her i huset er vi vant til å spise bra krydret mat, men men .Det er kun for en periode. 




Litt "gammelt" julegodis kan brukes til så mangt. Torsdag er det Valentine's day, har du noen planer? 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar