onsdag 13. februar 2013

Parafin behandling av tørre hender

God morgon. 

Nå har jeg spist hevet i meg frokost. Storesøster er levert i barnehagen. 
Jeg er ikke den som er flinkest til å ta vare på hud/hår/negler. Skal bli flinkere her tror jeg. Har veldig lyst på støpte negler, men av erfaring funker det ikke på meg. (har ikke tid til å fylle på hver 3.uke, dessuten blir egne negler veldig stygge når du skal ta det av).

  Med småbarn er man mye i vann med hendene, dermed blir iallefall mine hender veldig tørre. 
Forrige uke testet jeg ut parafinbehandling på hender og føtter. 
Her smører man inn hendene/føttene med fet fuktighetskrem, dypper du hendene i wox, og legger plast rundt. Dette gjør at kremen trekker ekstra langt inn i huden.  





Utrolig deilig, hender og føtter er "fylt" med fuktighet. Skal tilbake neste uke, da de anbefaler å gjenta noen ganger. 

Det var dagens lille "glam" 

1 kommentar:

  1. takk for bra tips! Tørre hender er min største plage vinterstid. Foreløpig så synes jeg tykk babyolje funker utrolig bra. Etter jeg har vasket hendene smører jeg meg inn i babyolje, akkurat som jeg gjør med krem. Er jeg veldig tørr, bruker jeg også en god tykk krem etter jeg har smøret med babyolje. Har også hørt at olivenolje/rapsolje er supert å smøre hendene med. Ha en fin valentines dag! Klem Lillan

    SvarSlett