onsdag 6. mars 2013

Middag - sunt og enkelt

Idag har virkelig vært en super dag - nesten. 
Startet dagen med 55 min sykkel på sats, deretter skulle jeg fikse bryn og hender. Bare synd jeg bommet med en time... skulle vært der 12, ikke 13. Så det får bli i morgen istedet.
Derfor ble det tur i vårværet med lillebror. 

Det er lenge siden jeg har lagt ut noen matbilder - og grunnen er at jeg glemmer å ta bilder...

I dag  ble det en rett av det vi hadde i kjøleskapet. 
Kylling, grønnsaker og fullkorn makaroni ( fordi vi ikke hadde ris)
Det hele var laget på under 20 min. 

Sett stekeovnen på 220 grader
kutt grønnsaker (brokkoli/squash/paprika)
rens kyllingbrystene
Sett på vann til pasta/ris

Stek kyllingbrystene slik at de får en stekeskorpe, krydre med salt/pepper og chilli flak



Legg grønnsakene i stekepannen - hell over litt rapsolje
Sett hele stekepannen inn i ovnen ( eller ildfast form)
Kok pasta/ris



Lag sausen ved å legge 1/2 buljong terning i varmt vann (så den løses opp)
Tilsett fløte, creme fraiche eller kesam
1 ss med marian
1/2 med chilliflak
Rør ut og hel over kylling og grønnsaker. La stå i 2 minutter ( slik at sausen blir varm)

Du kan selvfølgelig bytte ut ris/pasta med med grønnsaker,så får du lavkarbo middag

2 kommentarer:

  1. så lettvint og godt:) Herlig middagstips! God helg:) Lillan.

    SvarSlett
  2. Hei!

    Jeg jobber for nettstedet Alleoppskrifter.no der brukerne kan søke gjennom titusener av oppskrifter fra norske mat nettsteder og blogger.


    Jeg la merke til at du har et stort antall smakfulle oppskrifter i bloggen din og jeg vil gjerne foreslå deg til å ta en titt på vår Matbloggtoppen her: http://www.alleoppskrifter.no/matbloggtoppen

    Hvis du ønsker å legge din blogg til listen og få resept indeksert på Alleoppskrifter.no, er alt du trenger å gjøre å følge instruksjonene her: http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Vårt konsept er allerede live i de andre Skandinaviske landene, samt i Sør- og Sentral-Europa, og vi leverer tusenvis av besøkende til mat bloggerne daglig. Noen av de beste mat bloggerne får 10.000 + besøkende fra oss på en ukentlig basis.

    Forhåpentligvis vil din egen blogg også være opp i toppen!


    Varme hilsen,
    Christina
    http://www.alleoppskrifter.no/

    SvarSlett