onsdag 3. april 2013

Fysen eller småsulten?

Fysen? Prøv noen av dette: 

nøtter uten salt 
grønnsaker med eller uten dipp. 
Skjær de opp og ha stående i kjøleskapet/ legg de i vann
gulrøtter, 
agurk, 
stangselleri, 
epler, 
blomkål

Bær: ( mye godt på Meny)
blåbær, 
bringebær, 
jordbær, 

Kesam vanilje med bær/frukt, 
cottage cheese med kanel
youghurt naturell, søtet med honning evt med frukt/bær 
protein bar, 
skyr, 
smoothie
knekkebrød med magert pålegg
hjemmelaget eplemos med kanel
popcorn helst uten salt




3. dag uten sukker... still going strong. 
Ha en fantastisk dag - her våkner begge barna nå, så da er det bare å hive seg rundt. 

***

2 kommentarer:

  1. henger meg på sukkerstoppen jeg også. Har regnet ut hvor mye kcalorier jeg sparer kroppen for hvis jeg er flink i et helt år!!! åhhh grøss og gru så mye kcalorier jeg får i meg av sukker på ett år med vanlig helge-godteri spising. Det er for min del slutt også. Jeg har hatt 2 dager uten godteri, men for meg er ikke ukedagene problemet, men HELGENE:) Jeg kan leve veldig sunt i uka jeg, også tar jeg helt av i helgene med godteripose fra mix kiosken;) Men nå skal jeg se hva det gjør med kroppen med at jeg slutter med sukker. MEN jeg har ETT untak og det er alt av frukt og pepsi max. Så jeg har skrevet liste som henger på kjøkkenet på eksempler å kose seg med i helgene (snacks): og det består av aller mest frukt og bittelitt nøtter:)
    Jeg er aller mest glad i jordbær og vannmelon av frukter... vet du om det er veldig mye kcalorier i dette?

    Jeg kommer til å få problemer med å ha sukkerstopp hver gang det blir fredag, men jeg har bestemt meg for å gi kroppen min det beste og håper at jeg blir avhengig av å leve såå sunt at jeg ikke vil putte i meg "dritt" "mat" på 1 år. Klarer jeg 1 år tenker jeg, da er vanene godt innkjørt. Utfordringen for meg blir helger og bursdager og evt når vi blir bedt bort til andre...
    Jeg følger gjerne masse tips så bare sleng dem ut:)
    Ha en fin vår dag:)

    Lillan:)

    SvarSlett
  2. så bra:) det er veldig lett å få i seg mye sukker! Spesielt fra den godteposen i helgen!! Men det er jo SÅ Mye annet godt å spise!!!

    Kommer et innlegg imrg på dette.

    Jordbær 100 g = 34 kcal
    Vannmelon 100 g = 36 kcal
    bare å nyte:)

    Kommer med masse tips fremover:) Husk å belønne deg selv underveis:)

    Skulle gjerne skrevet mer, men nå våknet lillebror.

    klemmer fra meg

    SvarSlett