lørdag 6. april 2013

Sukkerfrie muffins



God morgen. 


I dag er det feiring av storesøster sammen med familien. Da må vi jo ha kaker, så da gjorde jeg litt research, og fant ut at jeg kan bruke denne mixen i bunnen. 

De er super enkle og lage, og ikke minst var de GODE. 

Du trenger: 
1 gluten og sukkerfri kakemix fra Funksjonell mat, ca 60 kr(helsekosten bl.a på CC i Drammen)
4 egg
1 lite beger lettrømme -ca 1 dl
30 g kakaopulver
1/2 dl olje til baking. 
 Bland alt sammen til en smidig røre
Du kan også tilsette nøtter,  86% kakao sjokolade o.l
 Fordel i muffins former. Jeg er veldig glad i Åhlens sin former, de er litt mindre enn vanlige. Spesielt til barn er de akkurat passe str. Her har jeg laget noen endra mindre til de minste barna. 

Glasur skal jeg lage i ettermiddag
200 g ostekrem
150 g sukrin melis
1 ts vaniljesukker. 

Ut i fra samme mix kan du lage flere typer kake, jeg skal teste ut gulrot kake etterpå. 

Lykke til
***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar