lørdag 1. juni 2013

Cake pops


God morgen. 

Her er det kun meg og lillebror som er våken, han ville starte dagen 0530 med å leke i sengen... gjeeeesp. Så har mao vært oppe en stund.  Kaffe nr 2 coming up.

I morgen er det dåp her i huset, vi skal ha det hjemme og gjøre alt selv. Jo da, kunne hatt det borte og bestilt mat, men når vi har plass, er det hyggelig å ha det hjemme.

Derfor har det vært litt å gjøre siste dagene. I går ble det laget cake pops. Trodde egentlig det var vanskelig, men de var gjort på 1-2-3.

1 pose toro muffins ( el andre kake rester. 
3-4 ss vanilje krem
3 ss eplemos el annet syltetøy
Sjokolade etter ønske
pynt


Muffins eller andre kakerester smuldres opp for hånd eller mixer. 

tilsett det våte, og kna til det blir en jevn deig ( klump)

Lag små kuler i ca samme str (jeg la de bare på et plasbrett) og sett ca 30 min i fryseren. 
Mine sto i 2 timer, gikk helt fint det også. 

Smelt litt sjokolade (til å feste pinnene med), og stikk en pinne ned i hver cake pop. jeg brukte odense sin hvite sjokolade, og trengte ikke noe matfett i denne.   Sett inn i fryseren igjen, slik at sjokoladen stivner. Ca 1-2 timer.

Pinner får du kjøpt fra cakas, eller fra festfabrikken eller fra partydesign. Greengate har også noen søte rosa. 
Smelt en god del mer sjokolde, 400 g rekker til alle cake popsene (laget av toro posen)
Kok opp 1 liter vann.
ta vannet av platen
sett i en glassbolle og legg i 2/3 av sjokoladen.
når dette har smeltet, legger du i resten og lar det smelte.

Dyp hver cake pop i sjokoladen, og rull/strø over ønsket pynt. Jeg satte mine i små cup cake former. Deretter inn i fryseren til dagen du skal servere dem. De tiner ganske fort (innen 1 2- timer)



Disse er absolutt ikke sukkerfrie.... men det kan du enkelt lage om du goodler sukkerfrimuffins o.l. Kriweb.no har mange bra oppskrifter.

Ha en fiiin lørdag, jeg skal kaste meg rundt med kjøkkenmaskinen og få unna litt, så jeg kan nyte solen etterpå. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar