fredag 30. august 2013

Kroppen 7 mnd etter fødsel

Jeg er godt i gang med styrketreningen. Nå prøver jeg få til tre økter i uken. Som regel går det bra. Etter første fødsel startet jeg med styrketrening første etter 5 mnd. Grunnen var at Storesøster er født i mars, og så var det ferie, og trening ute ble prioritert. Da høsten kom begynte jeg på Sats, som ligger 1 km fra oss, og storesøster trivdes på minisats.

 Etter andre fødsel startet jeg med styrketrening etter allerede 6 uker. Jeg startet i det små. Fortrinnsvis på kveldene, da jeg ikke ville ha  med lillebror på minisats i verste influensatiden. Denne gangen synes jeg imidlertidig at det har tatt lengre tid å komme tilbake. Da refererer jeg til styrken. 

Det tok altså 7 mnd før jeg føler at ting løsnet. Om det har noe med at magemusklene ikke har gått sammen vet jeg ikke (rectus diastase), men frem til jeg ammet( ca 5 mnd) var det mye hormoner i kroppen, og jeg var hos kiro en gang i uken. Det skal sies at jeg har hypermobil ledd, så med hormoner i kroppen ble ikke tingene bedre. 

De siste gangene har ting vært "lettere", og nå går løftingen så utrolig mye bedre. Noen av øvelsene jeg har med hver gang jeg trener er: 
markløft -65 kg
knebøy- 45
benk -43 kg
Hangups- 3 stk
Utfall 24 kg

Magen etter 7mnd




Målet innen jul er jo 85 i mark
og kroppsvekt i knebøy, altså 63. 
og 10 hangups uten hjelp.... 

Jeg skal ærlig innrømme jeg ikke blir veldig imponert over trente kvinnekropper som ikke har båret frem et barn eller flere. Vis meg derimot en trent kvinnekropp som har vært gravid... 


1 kommentar:

  1. IMPONERENDE!

    Ønsker deg en nydelig tirsdag. Her skinner sola og jeg har ett spennende kundemøte ikveld :) Min andre kunde i min veldig nye Fabelaktig-portefølje *iiik*

    klemklem

    SvarSlett