mandag 19. august 2013

Torsk på menyen

helt siden jeg var lite - altså 5-6 år har jeg nektet å spise torsk! Jeg husket bare hvordan fisken "hovnet" opp i munnen min. Torsk er jo en utrolig sunn fisk, og så vidt jeg vet ikke mye/noe oppdrett av den?! Mamma laget i sommer en super god torske rett og det var faktisk godt!

Derfor har vi nå kjøpt torskefilet siste ukene. Torsk er ikke den ingredisensen jeg kan improvisere mest med, men fant en spennende oppskrift på Trinesmatblogg. Den var super enkel å lage. Tror jeg brukte 15 minutter på å forberede den. Så den skal lages igjen.

Ovnsbakt torsk med nøttelokk, søtpotetmos og soyasmør.


Hennes bilder er litt mer innbydende enn mine, men med 2 sultne barn gjaldt det bare å sette maten på bordet.  
Lillebror fikk da steamet og most torsk med søtpotet og gulrot. Gikk ned på høykant.

Nå skal jeg legge bena høyt, og faktisk se 10 miutter på TV før jeg stuper i seng.

***

2 kommentarer:

  1. dette så digg ut!

    Fin ukesstart!
    Her sniker jeg meg til litt blogging, mellom litt jobbing *fnis*
    klemklem

    SvarSlett
  2. hehe det må jo være lov :)
    Maten var supergod, så kommer til å lage det igjen! Anbefales.

    Ha en fin dag.

    klemmer fra meg

    SvarSlett