torsdag 26. september 2013

Hjemmelagde kjøttboller til hele familien

I går fikk jeg tid til å lage kjøttboller. Det er enkelt å ta opp når man skal ha noe lettvint. (en god ersatter til pølser som jeg prøver å styre unna, til mannens store fortvilelse). Storesøster er veldig glad i kjøttboller, så sammen med pasta/ris og grønnsaker blir dette en bra middag for henne. 

Her er oppskriften jeg brukte: 
2 pk karbonadedeig a 400g
3 egg
2 fed hviløk
1/2 pepper
1/2 salt. 
1 ss koriander eller annen urte

Bland alt i en bolle og kna deigen( med hendene brukte jeg) til den er en jevn røre.
Lag boller etter ønsket str( min er ca som en valøtt?!)
Legges i pannen, jeg stekte de litt på hverside, for å få en skorpe, la de ligge ca 15 min( avhengig av varmen) 




Legg de på et papir og la de renne av seg, ca 10 minutter (dette er 2 pk karbonadedeig)

Jeg pakker de inn i porsjonspakker, 6-8 stk kjøttboller pr pakke. Fryses.
Da er det bare å ta de opp når du trenger de og tine på svak varme i stekovnen.


Enklere kan det ikke bli. Godt er det også

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar