søndag 29. september 2013

Oslos Bratteste.


I går var dagen for Oslos bratteste. Det er jo ikke lenge siden jeg impulsivt bestemte meg for å løpe. Bare for å ha gjort det. Meldte meg på trimklassen, mest fordi vi skulle være i bursdag kl 14 i Drammen. Da kunne jeg starte som en av de første kl 11. Jeg skl være ærlig og si at jeg ikke har løpet alt for mye før løpet og iallefall ikke motbakker. Gru-gledet meg til hva dette gikk ut på. Jeg har tross alt vært i Wyller, med telemarkski på bena siden jeg var lite. Idag skulle jeg LØPE opp hele. Det gikk ikke, ble mye rask gange, på de bratteste partiene. De er tilnærmet vertikale!

Oslos bratteste er et motbakkeløp på 2,7 km, med en stigning på 450 meter. Løypen starter nederst i Wyllerløypa og går opp til Tryvannstårnet. Det er altså et motbakkeløp som foregår i en slalombakke Løypeprofile ser slik ut:
Kl 10 en lørdagsmorgen i september. Iallefall veldig bra vær. 9 grader, opphold og tidvis sol. Ikke minst tørt!
Hadde ikke mobilen med meg når jeg løp, men mannen og barna stod 100 m fra målområdet og knipset noen bilder. Jeg startet da med godt mot, og tok det litt rolige i starten for å ikke gå på en smell. 1115 startet jeg.  Jeg skulle i utgangspunktet bare fullføre i år, men hadde et lite håp om å klare det på under 30 minutter. Jeg valgte å gå opp de bratteste bakkene, slik at jeg hadde litt å gi på flatene. Neste år, kan jeg nok gi mer i bakkene.

Siste bakken før mål på toppen. Da gjorde det VONDT, melkesyre langt oppover ryggen. Jeg så klokken var 29,10 rett før siste bakken. Dermed "måtte" jeg spurte siste delen.


. Godt fornøyd med med 29:38. Ikke utslitt, så kunne nok presset meg mer. Neste år må målet været under 25?! Ble en bra økt, pulsen ser du under, samt stigningskurven. (mørkegrått felt)   
Deilig løp, men ikke skremt. Neste løp blir råskinnet i mai. Før dette blir det nok noen skirenn i vinter.


4 kommentarer:

  1. Syns du er kanonflink!

    Herlig tirsdagskveld til deg og dine.
    Her har jeg endelig fått nok hode over vann til å sette meg ned å lese blogger - endelig! Såå kos å ta runden og lese og kose meg og da måtte jeg selvfølgelig innom søte deg!

    Stor klem

    SvarSlett
  2. Har noen fått tilsendt bilder på e-mail fra Oslos Bratteste?

    SvarSlett
    Svar
    1. Hei.
      Ja jeg har det.

      Sassa

      Slett
    2. Når kom bildet/bildene?
      Håper jeg får noe....

      Slett