onsdag 16. oktober 2013

Hjemmelaget müsli

I går rakk jeg hive sammen en del ingredisenser for å lage musli. Som regel spiser jeg havregryn til frokost, men tidvis blir jeg ganske så matlei. Innholdet var et resultat av hva jeg hadde i skuffen. Ca dette: 


  • 5 dl havregryn
  • 1/2 dl  solsikkekjerner
  • 1/2 dl sesamfrø
  • 1/2 dl  mandler
  • 1 dl valnøtter,
  • 1 ss sukrin gold
  • ca 1 dl eplejuic
  • 1 ss agave sirup/honning

    Her kan du selvfølgelig tilsette masse mer: tørket aprikos, tranebær, tørket eplebiter, andre type nøtter etc.

    Hakk nøtter, bland alt sammen i en blolle. Bland ut honning i eplejuicen og tilsett dette, sammen med sukrin gold. Ønsker du ekstra søt müsli, bruk mer søtning.

    Fordel blandingen utover et stekebrett med bakepapir. Jeg stekte det på 150 grader til det begynte å bli gyldent. (ca 45-50 minutter)  Husk å røre i blandingen hvert 20 minutt ca.

Dagens frokost, mens lillebror sover.
Musli med naturell yoghurt og cottage cheese. Her kan du like gjerne bruke melk om du ønsker

Da er det straks dagens trilletur som står for døren, før det er babysvømming.

**Ha en deilig dag dere. **

2 kommentarer:

  1. Hei! Denne oppskriften skal jeg prøve, har aldri laget musli selv før (bare tenkt lenge at jeg skal:) Bruker Axa sin med blåbær, eller faktisk Fedon sin med mindre karbo og mer proteiner. Begge er veldig gode. Må bare eller si at jeg liker bloggen din godt og er innom et par-tre dager i uka. Synes det er så rart at det ikke er flere som kommenterer. Du har jo mange lesere, ikke sant? Kanskje det bare blir sånn at når ingen kommenterer, så kommenterer ingen hvis du skjønner hva jeg mener;)
    Cecilie

    SvarSlett
    Svar
    1. hei Cecilie:)
      Jeg var overrasket hvor enkelt det var å lage musli, min forsvant fort, for jammen var den god å bare knaske på på kvelden også.


      takk for hyggelig kommentar. Du, jeg kjenner meg veldig lett igjen, jeg er SUPER dårlig på å legge igjen kommentarer selv :( burde være mye flinkere, og fikk skikkelig dårlig samvittighet nå altså.

      Ut i fra statistikken er det vel 300-400 innom daglig, men mye er kanskje spam?!

      ha en fin start på uken:) ble muslien god?

      Slett