onsdag 6. november 2013

Vognbytte - fra TFK til Mountain Buggy

Etter mye og men bestemte jeg meg, jeg måtte bytte vogn.
Da storesøster ble født gjorde jeg mye research når det kom til vogner. Valget falt på TFK sin joggster Twist. Jeg var veldig fornøyd med bagdelen, da var den super. Det er den romslig og lang, perfekt med dunpose oppi.  Ettersom storesøster bare var 4 mnd da vi måtte bytte over til sportsedel. var det hovedsakelig sportsdelen vi brukte. Den er lun, skjermet og sitte delen kan legges relativt flatt, samt at ryggen er lang.  Det som er dumt med TFK er at du kommer ikke til under vognen når barnet sover.  For min del triller jeg stort sett dit jeg skal, om det er babysvømming eller shopping. Da er det veldig klønete at man ikke kommer til under. 

Jeg ville absolutt ha TFK bagdelen til lillebror også, ettersom han er født i januar.  Så tenkte ikke på å kjøpe ny vogn. Vi kjøpte jo Urban Jungle sin søskenvogn, og har vært super fornøyd med den på alle måter. 



Nå er TFK'en solg og ny vogn er i hus. Har ikke angret et sekund på bytte. De største forskjellene er nok at den er en god del lettere enn TFK, den har ikke håndbrems og du kommer lett til under vognen, selv når barnet sover. I fht bil, så blir FTK høyre men smalere, mens UB sin er lavere og lengre - altså flatere i bilen. Sittedelen til MB er jo litt mer justerbar, TFK sin har 3 nivåer du justerer med glidelås. I mine øyne: like lette å bruke på dette punktet.





Om du skal velge vogn nå, vet jeg ikke om du ble så mye klokere; men jeg ville hatt TFK til nyfødt på vinteren og MB når man går over til sportsdelen.

Her har det vært treningsfri på mor i dag, kun trilletur/powerwalk. 

Oppdatering: Angrer ikke en dag på at jeg byttet vogn. Synes denne er lettere å få inn i bilen og lettere å trille. Et nettere vogn en TFK. Skulle jeg fått en liten en til, ville jeg nok gått for en Mountain Buggy.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar