mandag 6. januar 2014

Hjemmelaget musli

... er kanskje noe av det letteste du kan lage. Jeg lagde et stort glass i går, uten noen spesiell oppskrift. Hiver egentlig bare det jeg har i skuffen i en bolle: 

-1 del linfør
- 1del sesamfrø
-1 del solsikkekjerner
-1 del gresskarkjerner
-1 del mandler
-1 del hasselnøtter
-1 del valnøtter
- havregryn ( avhengig av hvor mye du ønsker)
- 4-5 ss tørket blåbær/rosiner/acai/tranebær ( tilsetter tilslutt)

jeg smeltet 2 ss med cocosa i en kjele sammen med 2 ss agavesirup og litt sukrin gold. Bland dette sammen med det tørre. 

Legg alt på et stekebrett med stekepapir og sett i ovnen på varmluft ( midt i ovnen) ca 30 min på 180 grader. Rør litt i blandingen ca hvert 10 min. Etter 30 minutter, slå av varmen og sett opp døren på ovnen. Da blir det litt sprøere.




Om du vil ha en litt mer konkret oppskrift, er denne også veldig god. Kan sterkt anbefales.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar