fredag 17. januar 2014

Paris - What not to Love?

Her har det skjedd mye siden sist, men først noen tips fra Paris. 
Vi dro fredag kveld, uten barn. Så fantastisk bare være på gardemoen uten barn!
Vi bodde i St.Germain, et veldig stentralt sted for alt. Designere, intellektuelle forfattere og filosofer. Overklassedamer med den nyeste vesken og pudler i bånd. Parisiske fortauscafeer, og små nydelig butikker.

Vi landet på Orly, en taxitur på 40 euro unna Paris sentrum.

Vi bodde på Hotel Louis 2, et lite boutique hotel, med små sjarmerende rom. Ikke større enn 16m2, men så romantiske. Rommene er dekorerte forskjellige med fargene rød,blå og gull.
St. Germain har et stort utvalg av restauranter. De ligger på rekke og rad. Mange er også typisk turistfeller, med dårlig mat og halvgod service. De styrer vi gjerne unna. Fredag spiste vi på Oenosteria. En liten italiensk restaurant som ligger i et bakgate. Du skal vite hvor den er, for veldig anonym. Du kan heller ikke booke bord. Mens du venter på bord kan du ta et glass vin i den intime baren.
Her får du skinke/oste tallerken med mye godt.
Frokosten ble inntatt på boulangerie Paul. Her får du alt du kan ønske av franske bakevarer. 
I tillegg serves det super god omlette med skinke/ost.


Lørdag spiste vi på Restaurant Alcazar, som også ligger i St.Germain. Hip, trendy og morsom. Gåseleverpaté, biff, kylling og  fisk er noen som står på menyen.





Anbefaler å prøve ut strawberry mojito


Utrolig deilig med en kveld på byen sammen med mannen, og i tillegg i Paris

Utsikt fra rommet



Makroner i  hvert eneste bakeri.....
Pont de Arts.

Utsikt opp mot champs élysees. Du ser det ikke på bildet, men her var det nesten vårstemning. Så fantastisk deilig med 10 grader og litt vårlukt

Shopping? Barna gikk glatt av med seieren- igjen.  Det var salg, dermed var en hver butikk gjort om til "loppemarked" da mister jeg lysten til å shoppe. Jeg må prøve klær og når det begrenset utvalg, 20 minutters kø for å prøve, for så å stå 20 min for å betale....
Ble det minimalt medshopping til meg på.. Eneste stedet det ikke var salg var LV, Gucci, Abercrombie...så jo da fikk brukt litt

 Fra jeg var ung (siden jeg bodde i Sveits), har jeg digget stilen til Jacadi. Og skulle jeg få en sønn, skulle han ha sånne sko. Klassisk fine.



Savner Paris allerede...

Nå er hverdagen her( har jo vært hjemme en uke) men mye har skjedd

1 kommentar:

  1. Åh....Paris forever in my dreams;-)
    Ser ut som dere har hatt d nydelig!!!
    Klem Linis

    SvarSlett