tirsdag 25. februar 2014

Kjøttboller til liten og stor

Mine barn elsker kjøttboller - vi kunne hatt det til middag hver dag om de kunne bestemme.
Det skjer ikke!

Jeg er fan av hjemmelaget mat - de kjøttbollene man kjøper på Ikea/Sverige, smaker jo virkelig ikke godt.  Her er oppskriften jeg brukte i går:

400 g karbonadedeig 
1 rødløk
1 egg
1 fed hvitløk
pepper
2 ss havrekli

-> alle i ingrediensene i en bolle, kjør lett med stavmikser, så det blir en jevn "deig". ( min erfaring er at de smuldrer seg fortere når jeg knar med hendene)
Lag små boller med hendene eller med skjeer. Jeg lager de ganske små. Tror jeg fikk 25 stk fra denne oppskriften.



Det skal sies at det å ta bilder av alt jeg lager: med 1 barn på kjøkkenbenken og en som henger i foten - den tanken er ikke til stedet. Derfor kun et bilde.

Tomatsaus: 
1 boks hermetisk tomat
1 fed hvitløk
fersk basilikum
pepper
Varmes i kjele og serveres sammen med fersk pasta.  

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar