onsdag 7. mai 2014

Sykkelseter og sykkelvogn.

Siste tiden har vi investert i en del sports utstyr, som gjør det mulig å ta med barna ut på tur. Endelig er de blitt så store at det er mulig å ta de med på lengere turer.  Jeg skal ikke stikke under en stol at det å ha små barn har stoppet meg i en del sportslige aktiviteter, men nå er minsten blitt såpass stor at han lett kan bli med.

Når det kom til sykkelvogn, falt valget på en croozer kid2. Den får jeg lett med meg begge barna i. Altså man merker jo at man drar på 30 kg+, men da kommer jeg meg ut på tur og det blir en bra treningsøkt for meg.  Vognen kan lett gjøres om til gå/løpevogn ved å sette på et hjul foran.
Eneste som er dumt:
-det er ikke håndbrems på den slik at om du løper med to barn nedover er det tungt å holde igjen. 
-Hjulet foran er ikke svingbart
- man sparker litt borti baksiden når man går (for de med lange ben)


Det andre vi har kjøpt er sykkelseter. Da er jo Hamax de største på markedet så vidt jeg vet. Vi valgte modellen Kiss. Dette er standard seter, som ikke kan vippes barkover i sovestilling. Det skal sies at minsten sovnet på sykkeltur, og det gikk helt greit å sitte i settet, den korte stunden. Med de turene vi har hatt, virker de veldig bra. Lett å klikke på og av, og lett å montere.


Så for denne familien blir det nok en del sykkelturer i helgene fremover, og jeg kjenner jeg gleder meg.  OG - det beste av alt: barna digger det.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar