søndag 22. juni 2014

Frokost- en lur ting

Frokost er et måltid jeg bare MÅ ha! Dagen kan ikke starte før kaffe og frokost er inntatt ( i den rekkefølgen!)  For min egen del kan jeg spiser havregryn hver dag. Jeg prøver variere litt iallefall. 

Her er noen typiske frokoster fra sist uke:
Havregryn med diverse frø, sammen med yougurt naturell og jordbær

Tyrisk youghurt og  bær, med mandler og honning.

Mange dropper frokosten, noen sier de ikke klarer spise før kl 12. Jeg tror personlig det er lurt å få noe i magen 1-2 timer etter man våkner. Kroppen trenger drivstoff, selv om du kanskje ikke kjenner deg særlig sulten om morgenen. Dropper du frokosten, blir du gående for "halv maskin" hele formiddagen.Noe som kan gå utover konsentrasjonen, prestasjonsevnen og kanskje til og med humøret. Av egen erfaring, merker jeg selv at jeg blir med fysen de dagene jeg ikke spiser frokost.

Innlegg fra helgen kommer imorgen.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar