fredag 4. juli 2014

Jordbær i hus + oppskrift

Hvert år tar vi turen til Aaby gård for å plukke jordbær.  Så gårsdagen ble tilbragt der, iallefall en del timer. Hvorfor plukke selv, når du kan kjøpe ferdig plukket? Hos meg har det blitt en tradisjon. Jeg var 1.5 år gammel første gang jeg ble satt til å plukke jordbær, jaja så var det ikke jeg som bidro med flest bær den gang, men noen søte bilder ble det. Tradisjoner. Jeg elsker tradisjoner. Derfor drar vi på selvplukk med 2 barn på slep. I går ble det 21.

ALLTID flere bær på naboens rad hihi
Noen liter ble det. Proppfulle av vitamin C som er godt for immunforsvaret. Deilig å ha når vinteren slår inn
Klart for å legges i fryseren

Oppskriften på supergodt syltetøy:
2 kg rensket jordbær
1-2 dl sukker (avhengig av søtheten på bærene)
1-2 ss serto frysepulver.
Røres med stavmixer til nesten klumpefritt
- Fryses, tines og nyyyytes.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar