fredag 19. desember 2014

For de minste i hagen

God fredag
 
Det går fort til jul nå. Faktisk bare 5 dager til julaften. Om jeg er i rute? Nei, iallefall ikke på jobbbiten, men det går vel. Julen kommer.  Planen er å være helt ferdig, så jeg kan nyte 100% fri.
 
Prøver å kose meg med barna innimellom, i går lagde vi mat til de minste i hagen. Det var stor stas, og veldig enkelt.
 
 

Dette er hva du trenger:
 
 
Smelt fettet på lav varme, ( så ikke frøene blir fritert)
Tilsett det du måtte ha av frø havregryn.
Jeg kjøpte ferdig fuglefrø, samt tilsatte en del havregryn.
 
Bland alt inn i det smeltet fette, pass på at det er litt flytende, for du må ha nok fett for at frøene skal sitte.
 
Fordel i kopper o.l. Jeg brukte silikonformer, tomme yoghurt begre, muffinsformer etc


 
Pakk inn og gi til besteforeldre fra barna
 
***

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar